Enrique-Iglesias101

ENRIQUE IGLESIAS

 

中文翻譯:擊汐

"Say It”

親口對我說

 

 

Oh Ohoh ohohohoh
Oh Ohoh ohohohoh oh oh yeah......
 
 

Dont tell me,
If your leaving in the morning,
I don't wanna have a warning,
If your not here,
 
如果你決定在清晨的時候離開我,
就頭也不回的走吧,
妳都走了,
我真的不需要任何事先的提醒。
 

Just take me,
Please take me for the last time,
Coz baby now is not the right time,
For us to be scared.
 
再給我一個溫存吧,
就當是你我最後的ㄧ次,
寶貝,此時此刻,
還有什麼值得讓我們感到畏懼的?
 


Yes i know i wasn't perfect
when we fought and cried all those nights,
But the passion that we have is too strong,
to give up the fight,
 
我知道那些爭吵與哭喊的夜裡,
我一點都不高尚,
但我們所擁有的熱情太過激烈,
不可能就此束手不管。


So i need you to say it,
If you really want to let me go
Coz i don't believe, you know i don't,
Won't you tell me the truth,
 
所以我必須聽妳親口對我說,
如果妳真的可以輕易放棄這一段感情,
因為我真的一點都不相信妳會如此絕情,
你知道我不會輕易放棄,
所以,妳ㄧ定要告訴我真相。
 

Yes i need you to say it,
If you really want this love to end,
Look me in the eye and don't pretend,
That what we have is through,
 
是的,我需要妳親口對我說,
如果妳真的要這段感情就此終結,
看著我的眼睛,別再假裝,
親口對我說我們的一切都已經結束。
 


Don't tell me,
If there is someone else inside you,
Doing all the things that i do,
Coz i don't want to hear,
 
別對我說,
妳的心裡已經另有其人,
妳們也是如此熱愛,
我真的不想聽。


Just take me,
Don't want to feel no-more resistance
No we don't have to go the distance,
Cause we're already there,
 
再給我一個溫存,
就當是我的最後的要求吧,
我們之間的隔閡已如此難以跨越,
也不差這麼一步的距離了。


Yes i know i wasn't perfect
when i ran and lied all those times,
But the passion that we have is too strong,
to give up the fight!
 
那些逃避與謊言的歲月裡,
我知道我一點都不聰明,
但我們所擁有的熱情太過激烈,
不可能就此束手不管。


[Chorus]
So i need you to say it,
If you really want to let me go
Coz i don't believe, you know i don't,
Won't you tell me the truth,
 
所以我必須聽妳親口對我說,
如果妳真的可以輕易放棄這一段感情,
因為我真的一點都不相信妳會如此絕情,
你知道我不會輕易放棄,
所以,妳ㄧ定要告訴我真相。
 

Yes i need you to say it,
If you really want this love to end,
Look me in the eye you can't pretend,
That what we have is through,
 
是的,我需要妳親口對我說,
如果妳真的要這段感情就此終結,
看著我的眼睛,別再假裝,
親口對我說我們的一切都已經結束。
 

 

All those times we fought
I made you cry,
I'm sorry,
 
那些爭吵的歲月裡,
放任妳哭泣,
我真的很抱歉。


[Chorus x3]

(i want you to say it,
I need you to say it,

I want you to say it,
I need you to say it,

That what we have is through)


Oh Ohoh ohohohoh
Oh Ohoh ohohohoh oh oh yeah.......
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
當一段感情結束之際,
我想任何人都是相當難以面對這樣的結局,
不管是誰先開口說分手都一樣難過。
難以接受事實的時候,大概就像這樣:
逼著對方看著你,要對方親口對你說這一切已經結束。
這是對自己殘忍還是最後的解脫? 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    陌路知己(擊汐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()