imagine-dragons-la-reda-remix-download   

 

 

 

Demons (心魔)

  中文歌詞翻譯:擊汐。

  When the days are cold
  當激情歲月逐漸冷卻
  And the cards all fold
  一切都大勢已定
  And the saints we see
  那些我們所見自以為是的聖者
  Are all made of gold
  不過是一樽樽鍍了金的木偶。
  
  
  When your dreams all fail
  當夢想一再失落
  And the ones we hail
  當熱烈歡呼逐漸沈默,
  
  Are the worst of all
  最難受的是這樣的局面之後
  And the blood’s run stale
  曾經的沸騰終究要面對不變的陳舊。
  
  
  I wanna hide the truth
   多想隱埋真相
  I wanna shelter you
   多想保護你
  But with the beast inside
  但內心的野獸如此灑潑
  There’s nowhere we can hide
  我們又如何寄託?
  
  No matter what we breed
   不論我們是怎樣的人種,
  We still are made of greed
  貪婪之性早已深植其中,
  This is my kingdom come
  我的王國已到來,
  This is my kingdom come
  我的地盤已成型。
  
  When you feel my heat
  當你感受我的熱力奔騰,
  Look into my eyes
  直視我的雙眸
  It’s where my demons hide
  此處是我心中惡魔的藏身之地
  It’s where my demons hide
  我內心深處的惡魔
  
  Don’t get too close
  不要靠得太近,
  It’s dark inside
  它的黑暗是無底深淵。
  It’s where my demons hide
  此處是我心中惡魔的藏身之地
  It’s where my demons hide
  我內心深處的惡魔
  
  At the curtain’s call
  每當謝幕之際,
  It's the last of all
   在你以為這是最終的結束
  When the lights fade out
  就在光線逐褪去之時,
  All the sinners crawl
  所有的罪孽悄然顯露。
  
  So they dug your grave
   它們挖掘你的醜陋
  And the masquerade
  那些自祤為正義卻帶著面具的人
  Will come calling out /
  會對著你所有過往的過錯
  At the mess you've made
  聲淚俱下,大聲指控。
  
  Don't wanna let you down
  不想讓妳失望
  But I am hell bound
  但我早已罪孽深重,
  Though this is all for you
  雖然一切的出發只是為了妳,
  Don't wanna hide the truth
  但我已不想再掩蓋事實
  
  
  No matter what we breed
   不論我們是怎樣的人種,
  We still are made of greed
  貪婪之性早已深植,
  This is my kingdom come
  我的王國已到來,
  This is my kingdom come
  我的地盤已成型。
  
  When you feel my heat
  感受我的熱力奔騰,
  Look into my eyes
  直視我的雙眸
  It’s where my demons hide
  此處是我心中惡魔的藏身之地
  It’s where my demons hide
  我內心深處的惡魔
  
  Don’t get too close
  不要靠得太近,
  It’s dark inside
   它的黑暗是無底深淵。
  It’s where my demons hide
  此處是我心中惡魔的藏身之地
  It’s where my demons hide
  我內心深處的惡魔
  
  
  They say it's what you make
   他們說,這都是你的錯,
  I say it's up to fate
  而我說這是取決于命運的取捨,
  It's woven in my soul
  它是與生俱來交織在靈魂之中
  I need to let you go
   而我必須懂得放下手。
  
  Your eyes, they shine so bright
   你的雙眼如此明亮閃爍,
  I wanna save that light
  真想就此握住這道光,
  I can't escape this now
  我已深陷其中,
  Unless you show me how
   除非你教我如何閃躲?
  
  When you feel my heat
  當你感受我的熱力奔騰,
       Look into my eyes
  直視我的雙眸
  It’s where my demons hide
  此處是我心中惡魔的藏身之地
  It’s where my demons hide
  我內心深處的惡魔
  
  Don’t get too close
  不要靠得太近,
  It’s dark inside
   它的黑暗是無底深淵。
  It’s where my demons hide
  此處是我心中惡魔的藏身之地
  It’s where my demons hide
  我內心深處的惡魔

arrow
arrow
    全站熱搜

    陌路知己(擊汐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()