Amanda Seyfried - Little House

2012/07/15 12:16

 













 

 


Amanda Seyfried -

Little House

中文翻譯:擊汐



I love this place
But it's haunted without you

我喜歡這個地方,
但沒有你在身邊這一切變得如此無所謂,

My tired heart
Is beating so slow

我那疲憊的心,沒有歡喜悲傷起伏,
如行尸走肉,緩慢跳動著,

Our hearts sing less
Than we wanted
We wanted

那些讓我們的心雀躍歡唱的,
比起我們想要的,總是少得太多。

Our hearts sing 'cause
We do not know
we do not know

倒底是什麼讓我們的心歡唱,
恐怕我們也都不明白,
不明白。

To light the night
To help us grow
To help us grow

夜照亮了夜,黑驅趕了黑,
我們不斷地成長,
不斷地成長,

It is not said
I always know

這並不代表,
我總是能夠洞悉一切。


You can catch me
Don't you run
Don't you run


你可以抓得住我的心思,

但,你怎可以就此落荒而逃?

落荒而逃?


If you live another day
In this happy little house
The fire's here to stay


如果你能夠在這個歡樂的小屋多待一天,

就在那火爐的旁邊與我依到老。

 



To light the night
To help us grow
To help us grow


夜照亮了夜,黑驅趕了黑,
我們不斷地成長,
不斷地成長,

It is not said
I always know

這並不代表,
我總是能夠洞悉一切。


 

Please don't make a fuss
It won't go away
The wonder of it all

請不要大驚小怪,
這一切的神奇,
並不如此輕易消失抹滅,


The wonder that I made
I am here to stay
I am here to stay

Stay

那些我所創造出來的奇蹟,
在此與我相依偎,

與我相依偎,
長相隨。


 
 

 

 

 
 

 
 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    陌路知己(擊汐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()