Plummet~ Damaged

2012/08/28 18:04
 



Plummet~Damaged
(熱戀傷痕)

中文翻譯:擊汐



Dreaming comes so easily
Cause it's all that I've know
True love is a fairy tale
I'm damaged
So how would I know

經歷過這一切的折騰之後,
我才明白夢想總是來得太容易,
熱戀傷痕過後的夢醒時分,
我才驚覺愛情不過是個遙不可及的童話。

I'm scared
And I'm alone
I'm ashamed
And I need for you to know

我驚嚇,
我孤單,
我羞憤,
這一切,我需要對你坦然才能解脫夢靨。



*I didn't say all the things that I wanted to say
But you can't take back
What you've taken away
Cause I feel you
I feel you, near me*
(repeat)

言語總不能表達千萬分之一,
對你所告知的一切,
你也不能將之歸還給我,
因為我能夠感覺,你正慢慢靠近我。


The feeling comes so painfully
And it chills to the bone
Won't let anyone get close to me
I'm damaged as I'm sure that you've known

這種有感的知覺竟是如此痛苦,
而且痛澈入骨,
從今而後,我將緊緊把自己的心扉鎖住,
這樣傷痕累累的痛楚,我相信你都懂。


I'm scared
And I'm alone
I'm ashamed
And I need for you to know

我驚嚇,我孤單,我羞憤,
這一切,我需要對你坦然才能解脫夢靨。


I didn't say all the things that I wanted to say
But you can't take back
What you've taken away
Cause I feel you
I feel you, near me
(repeat)

言語總不能表達千萬分之一,
對你所告知的一切,
你也不能將之歸還給我,
因為我能夠感覺,你正慢慢靠近我。


There is nothing before my soul
And into this fear
Forgiveness for a man
Who is stronger
I was just a little girl
But I cant go back

天真浪漫的靈魂總是不敵恐懼的侵襲,
只有堅強的人才能給得出諒解,
而我,只是像一個迷途的小女孩,
再也找不到來時路。

Can't go back

找不到來時路,
(x4)

I can't go back

回不了過去,
(3X)

I must go on

我只能繼續前行。
(x4)

英文歌詞來源:
source: http://www.lyricsondemand.com/p/plummetlyrics/damagedlyrics.html




個人覺得這個音樂MV挺有意思的,
兩個真人扮假人,
半夜無人時一起招搖過街約會,
還點飲料,一起舉杯,
然後再度回到各自的『櫥窗世界』,
像不像中國人的『牛郎織女會』?

不禁讓我想起這古詩十九首裡的味道:

《古詩十九首》  
 

迢迢牽牛星, 皎皎河漢女。

 纖纖擢素手, 札札弄機杼。


終日不成章, 泣涕零如雨。
 
河漢清且淺, 相去復幾許。


盈盈一水間, 脈脈不得語。

好一個『盈盈一水間,脈脈不得語,』

各位覺得?





arrow
arrow
    全站熱搜

    陌路知己(擊汐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()