Alison Krauss~ When you say nothing at all

2012/08/23 16:57
 

 



Alison Krauss ~ When you say nothing at all

(一切盡在不言中)

中文翻譯:擊汐



It's amazing how you can speak right to my heart


Without saying a word, you can light up the dark

Try as I may I could never explain

What I hear when you don't say a thing


真是令人驚訝,我的心事你總是能一語道破,

不發一語,你可以輕易驅趕我心中的陰霾疑惑,,

就算我費盡心思,還是不得其解,

既使你不言不語,我還是可以了然於胸。


The smile on your face lets me know that you need me

There's a truth in your eyes saying you'll never leave me

The touch of your hand says you'll catch me whenever I fall

You say it best, when you say nothing at all

你臉上的燦爛笑容說著你需要我,

你眼底的真誠訴說你永遠都不會背棄我,

你雙手溫柔的撫觸說明在我有困難時你一定會在我左右,

無須言語,這一切都盡在不言中。


All day long I can hear people talking out loud

But when you hold me near,

you drown out the crowd

Old Mr. Webser could  never define

What's been said between your heart and mine

盡日裡,人們的喧囂嘻擾總是充斥耳畔,

但是當你深情擁抱我時,

所有的喧鬧嘈雜都被淹沒,

就算韋氏字典也無法定義,

你我心神意會的言語交流。


[Chorus: x2]

*The smile on your face lets me know that you need me

There's a truth in your eyes saying you'll never leave me

The touch of your hand says you'll catch me whenever I fall

You say it best, when you say nothing at all*


你臉上的燦爛笑容說著你需要我,

你眼底的真誠訴說你永遠都不會背棄我,

你雙手溫柔的撫觸說明在我有困難時你一定會在我左右,

無須言語,這一切都盡在不言中。


 
arrow
arrow
    全站熱搜

    陌路知己(擊汐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()