Sissel~Should it matter

2013/01/10 13:35
 

 

 


每一個妳愛的人 都是一面情感的鏡子


每一個愛妳的人 都是妳的靈魂伴侶


在妳生命的旅程擦肩而過 都不是"偶然"


因為愛的引導 你會以種種的偶然


在看似不可能的狀況下 與他們相遇

 


那些柔情蜜意帶來的痛苦 都是愛在跟你說話


愛 希望妳認識它 理解它


為承受瞭解愛所受的傷害 去暸解真正的"妳"


更愛自己的"妳" 才能付出真愛 接受別人

愛 隱藏在每一個生命的深處


愛 在妳心中

撰文:佟位 (Tungwei)



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sissel~ Should it matter

中文翻譯:擊汐

I look at you
Please don't walk away
我靜靜地看著你,別走開啊,
我心裡這麼想著。

I see you're about to
我知道你即將轉身離去,

There is just something I'd really like to say

但是,有些事我想你最好知道,
 
So please don't walk away

所以請別這麼就輕易離開。



I know that you're there
Still you pretend you're not
我知道你一直都在那徘徊不去,
雖然你也假裝你真的一點都不在乎,

Yes I know it hurts
I have also felt the pain
我知道這一切真的很傷人,
我也清楚明白感情的痛楚。


So should it matter

What I do or what I've done
想想吧,我過去的所作所為,
真的有那麼不可饒恕嗎?

As long as in my heart
You're still the only one
在我的心裡,你依然是我的唯一,

I hear you say it
But I don't think you understand
我聽到你說了,
可是我想你還是不明白,

I can be trusted now, I swear to you I can
目前的我是值得信任的,
我對你發誓,我是值得信任的。



It's been a year

a memory from my past
這一年就在我這樣的回憶中過了,

I know what I did wrong
我知道我錯了,

I wish to change
Just to make it last
我真的希望能改變這一切,
讓我們的感情持續。

But I guess it's been too long
但,我想這一切已經太久,太遲了。


Easy to move on

To forget to about it all
如果真能輕易轉身遺忘,
把這一切拋在腦後,

Is that what you do,
hoping I will be gone
你是不是如此認為,
希望我就此放棄?


So should it matter

What I do or what I've done
想想吧,我過去的所作所為,
真的有那麼不可饒恕嗎?

As long as in my heart
You're still the only one
在我的心裡,你依然是我的唯一,

I hear you say it
But I don't think you understand
我聽到你說了,
可是我想你還是不明白,

I can be trusted now, I swear to you I can
目前的我是值得信任的,
我對你發誓,我是值得信任的。




If you got to know me again

Maybe then -- maybe then
如果你願意再給我一次機會,
如果可能的話,

We could see what what we should do
或許我們可以知道感情的路我們可以走多遠,

But that's all up to you
I'll be waiting for you
但這一切取決在於你,
我會在此守候。


So should it matter

What I do or what I've done
想想吧,我過去的所作所為,
真的有那麼不可饒恕嗎?

As long as in my heart
You're still the only one
在我的心裡,你依然是我的唯一,

I hear you say it
But I don't think you understand
我聽到你說了,
可是我想你還是不明白,

I can be trusted now, I swear to you I can
目前的我是值得信任的,
我對你發誓,我是值得信任的。

arrow
arrow
    全站熱搜

    陌路知己(擊汐) 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()